søndag den 31. maj 2015

Besøg hos Countryliv og Peter Wibroes have !!!

I går var jeg på besøg hos Lisbeth fra Countryliv.
En skøn have som jeg også besøgte for to år siden.

Men siden er der da sket noget i haven.............bla.et dejligt drivhus.
Og det trak vi da også ind i da der kom et par byger forbi.
Men det var nu ikke så slemt.

Der var flot besøg i haven.............og vi var da også nogle havebloggere
der mødtes i haven.

En rigtig dejlig have med flotte bede og spændende planter.
Tak! Lisbeth fordi du åbnede din have for os alle sammen.








 
 









  
Lisbeth-Nette og Gro.
Madame kom også forbi...........dejligt at få hilst
på så mange bloggere.
 

Anita og Gro.







Det var lidt billeder fra Lisbeths skønne have.
Anita og jeg tog videre til Peter Wibroes have i Holte.












 
             Det var dejlige billeder fra en skøn dag med besøg i to haver.
             Peter Wibroe klippede selv alle sin grønne planter.....imponerende.

                    Håber i har nydt alle mine billeder.
             Og håber da også at i har været rundt i
             landet og besøgt skønne haver.






























 .

43 kommentarer:

  1. Hej Jette, sikke dejlige billeder du har taget! Det var rigtig hyggeligt at møde dig i går i Lisbeths smukke have. Hvor er det spændende, at du og Anita tog videre til Peter Wibroes have. Den håber jeg at se, når der en anden gang er Havefestival. God søndag aften til dig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Madame.Ja !! det var rigtig dejligt at møde dig hos Lisbeth.Det var en stor oplevelse at opleve
      Peter Wibroes fantastiske hus og have.Og den skal du nok nå at opleve.
      Rigtig god aften knus Jette

      Slet
  2. Jeg fik desværre ikke besøgt haver i denne omgang, havde ellers planer om at se nogen af de åbne haver i Holte. Til gengæld fik jeg besøgt Mathildestiens planteskole, eller Storkenæb..... og købte, ikke Storkenæb, men 2 forskellige gule Geum - oh de er så fine og sarte, jeg håbe at de ikke har noget imod at stå i potterne et stykke tid, for de skal stå på en plads som i øjeblikket er udlånt til nogle andre planter, og de skal lige blomstre først :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. hej Sussi.Det var da lidt ærgerligt at du ikke nåede at besøge nogle haver.
      Men mathildestien er nu heller ikke så tosset..................der nåede jeg desværre ikke op.
      Geum har jeg ikke men så en meget yndig sart gul hos Lisbeth i går............så den står på ønskesedlen.
      Ja !!! efterhånden kan det jo være svært at finde plads til alt det vi køber til haven.
      Godaften Knus Jette

      Slet
  3. Kære Jette
    Tusind tak for besøget og for de dejlige ord og billeder:-) Jeg var så glad for jeres besøg og det var godt at I mødte hinanden og hyggede jer lidt. Det var ikke meget jeg nåede at tale med jer, men jeg fik talt lidt med alle der kom forbi. Jeg var godt træt og vejrbidt i aftes;)))
    Idag har jeg set Peter Wibroes have og holdnuop den var imponerende. Det er helt unikt med sådan en have i Danmark. Flot at han åbnede den i denne weekend.
    Jeg nåede også at se Pias romantiske have i Gentofte og en have på Helmsvej i Bagsværd og så nåede jeg også plantemarkedet på Caroline Mathildestien.
    Til sidst tusind tak for planten (har lige glemt navnet) den passer perfekt sammen med mine violette krukkeplanter:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lisbeth.I lige måde.................jeg hyggede mig meget og nød både din dejlige have og de andre bloggere.Men kan da godt forstå at du var træt i går aftes efter en lang dag i haven med mange gæster.
      Jeg var også meget imponeret over Peter Wibroes fantastiske hus og have.......................og så holder han den selv.
      Jeg havde også planlagt nogle haver i dag..................men der kom noget i vejen.
      Utroligt at du havde energi til alle de besøg.Ville meget gerne have været en tur til Mathildestien.
      Din plante er en Silver Falls...........håber den vil trives hos dig.
      God aften knus Jette.
      PS. kom du til Kolding?

      Slet
  4. Tak for kigget i de to skønne haver :-) Lisbeths havde jeg jo selv glæden af at se sidste weekend.
    Vi har været ude og se 3 skønne haver nord for Horsens i dag, og kom hjem med en masse ny inspiration.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Vivi.Ja Det var flotte billeder du viste i dit forrige indlæg.
      Dejligt at komme ud og opleve andre haver og få ny inspiration til vores haver.
      Regner med vi ses i Kolding på fredag.God aften Jette

      Slet
  5. Hej Jette
    Nej jeg har jo kun været i min egen have i dag, så tak for turen til to andre smukke haver. Hyggeligt at møde andre bloggere på jeres tur.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth.Ja !!! du har jo også haft meget at se til i din egen have.
      Både haverne og de andre bloggere var dejligt at opleve.
      Vi ses jo på Fredag i Kolding knus Jette

      Slet
  6. Hej Jette
    Fint indlæg du har lavet og sjovt at genopleve vores tur, specielt når jeg nu var så uheldig at glemme mit kamera, men jeg håber jeg må få dine billeder.
    Super du tog billeder af den træhylde Lisbeth har kummer på for enderne af sit drivhus, jeg synes virkelig det er en god ide og talte faktisk med Lisbeths mand om løsningen, så det er rigtig super du netop har taget billede af det for så er det lidt nemmere at "sælge projektet" til den der skal udføre det ;0)
    Tusinde tak Jette for en rigtig hyggelig eftermiddag.
    God aften.
    Mange hilsner
    Anita

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anita.Tak for sidst....................dejligt at vi kukke følges ad til Peter Wibroes fantastiske have.
      Det var også rigtig dejligt at mødes hos Lisbeth....................og der var mange dejlige motiver
      Også dejligt at mødes med de andre bloggere.
      Det er en super god ide............men kan ikke bruge den selv da jeg har lavet et bed bag drivhuset.
      Selv tak.............det var en rigtig dejlig dag med to skønne besøg.
      Også en god aften til dig knus Jette

      Slet
  7. Imponerende så mange fine billeder, du har nået at tage i de to haver, du har besøgt. Jeg er tilbøjelig til at glemme at tage billeder, fordi jeg bliver optaget af det, jeg ser. De to haver er meget forskellige og må give en masse inspiration.

    SvarSlet
    Svar
    1. Godaften Marie.Ja !!! når man besøger to skønne haver,så kan man jo slet ikke lade være med at tage så mange billeder.
      Jeg nød begge haver,som jo var meget forskellige.Skønt at komme ud og blive inspireret
      Godaften Jette

      Slet
  8. Åh... hvor ville jeg gerne have været med. Det første billede, du viser - er bare indbegrebet af Lisbeths have, man ved straks at det er DEN have, det handler om. Jeg synes du har fanget mange smukke detaljer fra hendes have - er ret vild med "taburetten" med krukkerne foran drivhuset.

    Peter Wibroes have er speciel - jeg har for kort tid siden lånt den nye bog fra haven på biblioteket og læst noget om havens tilblivelse. Helt sikkert også et besøg værd.

    Vi ses snart :)
    Knus, Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla.Ja !!! de er lidt ærgerligt at vi bor så langt fra hinanden........................og så den dyre bro.
      Og dejligt var der i Lisbeths have..Og det er er bare genialt med den lange taburet til krukkerne.
      Anita havde fået hans bog i julegave og vidste en masse om ham.................så vi fulgtes ad derop.Og det var imponerende.....................men langt fra vores havestil.
      Gæder mig rigtig meget til vi ses i Kolding.Og i år har de jo lovet rigtig godt vejr.
      Knus Jette

      Slet
  9. God aften Jette!

    Takk for de flotte bilder du viser! Det må ha vært gøy å møte andre bloggere også. Det er noe eget når en møter de "live".

    Ha en god aften i syd :)

    Klem, Marit

    SvarSlet
    Svar
    1. Godaften Marit..Ja !!! selv tak.En rigtig god dag med ny inspiration.
      Og jeg nyder altid at møde andre bloggere......................vi mødes faktisk jævnligt.
      Og på fredag skal vi til Danmarks største plantemarked i Kolding.......................og der kommer rigtig mange havebloggere.
      Også en god aften i det nordlige knus Jette

      Slet
  10. Hej Jette
    Dejligt med rapportager fra dine have besøg :-) Nu var jeg jo også hos Lisbeth, dejlig have med nogle flotte plante sammensætninger og godt selskab :-) Jeg kan se at Wibroe` have er noget udover det sædvanlige!
    K.Gro

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gro.Dejligt at få en snak hos Lisbeth.........................og en skøn have hun har.
      Ja !!! Anita og jeg havde en god tur op til Peter Wibroes fantastiske have.
      God dag knus Jette

      Slet
  11. Hey keep posting such good and meaningful articles.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hello.Thankyou very must for your komments.Jette

      Slet
  12. Kære Jette

    Det var hyggeligt at rende ind i dig. Du har fanget nogle meget fine detaljer fra både Lisbeths og Wibroes haver! Det har været interessant at følge udvikling af Lisbeths have (Countryliv bloggen), for den har taget et tigerspring opad de seneste år. Jeg besøgte også Peter Wibroes have og må indrømme, at jeg næsten tabte næse og mund. Det er ganske vidunderligt, at der findes sådanne steder i lille Danmark! Pias lille romantiske have i Vangede besøgte jeg ligeledes. Det er haven, som er beskrevet lige efter min i Romantiske Haver, men det var alligevel en positiv overraskelse at se haven "live". En rigtig lille perle.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Nette.I lige måde.Man kan jo slet ikke undgå at fange gode detaljer fra sådanne to fantastiske haver.
      Jeg var også meget overrasket over den forandring haven har gennemgået de sidste to år.
      Der ser bare vidunderligt ud.
      Besøgte du Peter Wibroes have om søndagen?
      Pias have kan jeg se at Lisbeth også besøgte.......................ville gerne have besøgt flere haver......................men der er jo også andre ting der skal passes.
      Rigtig god dag Knus Jette

      Slet
  13. Hej Jette,
    Skønne billeder fra Lisbeths have. Peter Wibroes have er jo lidt som at være i Frankrig. Meget imponerende. Jeg besøgte 2 haver søndag. Den første var meget skøn og havde mange skønne planter og detaljer. Skal nok vise billeder. Den anden var noget mindre, men også dejlig.
    Knus Gitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte.Ja !!! Lisbeths have er bare så skøn,med mange dejlige elementer og gode plantesammensætninger.
      Og Peter Wibroes have er bar et fantastisk bygningsværk.................og sikke en have.
      Glæder mig til at se de haver du besøgte.
      Knus Jette

      Slet
  14. Hej Jette!
    1000 tak for dejlige billeder af Lisbeths flotte have, jeg er vild med hendes spejlbassin og den beliggenhed det har, men også sjovt at se nogle andre vinkler og detaljer end hos andre bloggere, og læse i kommentarerne hvordan "havetosser" ser og oplever tingene, det med havetosser er meget kærligt og positivt ment, men regner med du ved....
    Og tak for at vise Peter Wibroes storslåede have, meget imponerende, og helt utroligt at han klipper det hele selv, man skal godt nok kunne lide at klippe, bogen med ham må jeg læse på et tidspunkt, de smagsprøver der er givet, gør mig utrolig nysgerrig;-) Har du læst den? og mon du er gået amok med saksen;-)?
    Skøn præsentation af haverne.
    Jeg havde åbent i butikken lørdag, og søndag skulle vi flytte datteren til Århus, så jeg har nogle havebesøg tilgode.
    Dejlig dag til dig, kram fra Anette
    Ha en dejlig mandag

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anette.Selv tak !!! Lisbeth har bare sådan en skøn have med stor personlighed.
      Jeg ved da godt at du mener det kærligt med os havetosser.
      Og Peter Wibroes have er et fantastisk bygningsværk..................og sikke en have.
      Har jo taget rigtig mange billeder derfra.Men må jo begrænse mig.
      Anita har læst bogen om hans liv............og det er ikke kedeligt.
      Jeg skal selv i gang med mine små buskbomhække i denne uge.Og kuglerne skal da også have en tur med klipperen.
      Jeg har jo læst at datteren skulle flytte til Århus................men så har du da en anledning til at besøge byen.Vi kommer der jævnligt.
      Der er jo flere haver der stadig har åbent..................så du skal nok få din lyst styret.
      Lidt ærgerligt at du ikke kommer til Kolding.Det ville havde været rigtig hyggeligt at hilse på dig.
      Også en dejlig dag til dig knus Jette

      Slet
  15. Hej Jette, jeg ville enormt gerne havde været med på den tur, naturligvis gerne i Lisbeths have der jo er for os dødelige og en have jeg håber at besøge en dag. Men jeg er sikker på jeg ville føle mig arkitektonisk hjemme hos Peter.....Mange tak for turen
    Henrik

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Henrik.Det var bestemt også en dejlig tur.Jeg har været så heldig at besøge Lisbeths skønne have to gange.
      Men det var bestemt også en stor oplevelse at besøge dette fantastisk hus med have.
      Og jeg er sikker på at det ville være lige et sted for dig.
      Godaften Jette

      Slet
  16. Hold da op Jette jeg mister helt pusten ved alle disse smukke billeder. Hvor ser der dejligt ud i Lisbeths have og hyggeligt, at I kunne mødes med andre. Peter Wibroes have , den er bare mums, jeg havde gjort det samme hvis jeg havde de midler, dog nok tilført en masse roser ;-) men hold op hvor er det flot! Tak for kigget. Kh Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tina.Ja !!! er det ikke skønt at komme rundt og opleve så dejlige steder.
      Det er altid dejligt at møde andre havebloggere rundt omkring i landet.
      Det er både et fantastisk hus og have....................godt at jeg fik oplevet det.
      Og ganske rigtig var der ikke mange blomster i haven.......................men masser af buskbom der skulle klippes.
      Dejligt at du nød mine billeder og god dag til dig knus Jette

      Slet
  17. Hvor er det sjovt at se alle billederne fra Lisbeths have, både på din og andre blogge. Det er bestemt en skøn have. Wibroes have er sandelig også noget i en særklasse for sig.

    Mon du kommer til Kolding på fredag??

    SvarSlet
    Svar
    1. Godaften Fru Friis.Ja !!! det var en rigtig skøn dag i Lisbeths have.
      Og Peter Wibroes hus og have var imponerende.
      Og ja jeg kommer til Kolding på fredag.Jeg følges med Linda fra Casa Asti.
      Gitte skal til noget med datterens efterskole.
      Glæder mig til vi ses knus Jette

      Slet
    2. Jette, kan du ikke lige sende en mail til mig på: frufriis@yahoo.dk. Tak :o)

      Slet
  18. Hvor ser der dog skønt ud hos Lisbeth, hun har sørme sans for det, elsker symmetrien med potterne. Godt du har taget masser af billeder til os. Laver en indlæg fra mit lille drivhus idag så kan du kigge ind, ses måske på fredag. mvh Vibe

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Vibe.Hun har også den dejligste have man kan tænke sig.Og er rigtig god til at indrette og sammensætte planterne.
      Jeg har været inde og se dit dejlige drivhus og lagt en kommentar.
      Du må have et lille skilt på(.det har jeg).så vi kan kende hinanden i Kolding
      God aften Jette

      Slet
  19. Hej Jette.
    Det ser ud som om I havde en rigtig hyggelig dag hos Lisbeth!
    Jeg er vildt imponeret over det Peter Sabroe har skabt. Man kan ikke se det er forholdsvis nyopført.
    Hilsen Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lotte.Det er altid dejligt at komme ud og se andre haver og møde bloggere.
      Peter Wibroes hus og have var bare fantastisk........................en skøn dag.
      God aften Knus Jette

      Slet
  20. Kære Jette.
    Tak for alle de smukke billeder. Dejligt når man ikke selv kommer derover. Lisbeths have ser rigtig dejlig ud. Er det Agapanthus der står i de fire krukker ved spejlbassinet? Der står også 5 krukker på "taburetten" ved drivhuset, er det mon Agapanthus? Vi er meget glade for den plante, efter vi har fundet ud af, hvor forskellige de er i blomst.
    Peter Wibroes hus og have kendte jeg slet ikke. Det er meget smukt. Jeg ville tro at det er meget gammelt, men det er det jo ikke. Må da vist have hans bog på min ønskeseddel. Dejligt at du gjorde mig opmærksom på ham, tak.
    Vi ses i morgen, knus Eliane

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Eliane.Selv tak.Ja !! vi kan jo ikke være alle vegne..............selv om vi gerne ville.
      Lisbeths have er bare sådan en dejlig have..Og det er er dagliljer ved spejlbassinet.
      Og agaphantus og dahlia ved drivhuset.Har selv to blå og en hvid.
      Det var bestemt en stor oplevelse at se Peter Wibroes fantastiske hus og have.
      Jeg vil også se om jeg kan låne hans bog på biblioteket.
      Glæder mig til vi ses knus Jette

      Slet
  21. I certainly agree to some points that you have discussed on this post. I appreciate that you have shared some reliable tips on this review.

    SvarSlet